Dag 21

Vanmorgen gestart met alle losse onderdelen weg te halen: het achterraam, de motorklep, de sierlijsten en afwerklijst, de raamrubbers en het slot. Dit ging erg goed en de lijsten waren nog in redelijke staat. Het achterraam zelf heb ik nog niet grondig bekeken dus daar kan ik nog weinig over zeggen.

De volgende klus was het verstijven van de achterkant van de rode imp om ervoor te zorgen dat de vorm behouden blijft als er zoveel plaatmateriaal weggehaald wordt. De bovenzijde heb ik met een balk aan elkaar vast gezet, aan de onderkant wilde ik de achterbalk die daar hoort erin zetten, maar dat ging niet zo gemakkelijk. De chassisbalken stonden namelijk iets naar elkaar toe, wellicht omdat de auto niet op de wielen staat, of in het slechte geval doordat ze krom zijn. Maar het ging maar om een paar millimeter, dus met een buis, een grote ring en een bout met moet kon ik de armen iets uit elkaar duwen zodat de achterkant er goed tussen paste.

Voor het wegboren aan de onderzijde is licht wel noodzakelijk, maar precies nu brand de stekker door. Direct even een nieuwe stekker/snoer aangezet zodat we er zeker van zijn dat alles weer werkt.

Vervolgens ga ik de plaatsen waar geboord en geslepen moet worden schoonkrabben, vooral aan de onderzijde zit er een dikke laag tectyl op de lasnaad waardoor de plaatdelen nog helemaal gaaf zijn. Vervolgens heb ik één puntlas proberen uit te boren, maar omdat het lastig is om precies te zien waar je moet boren, en er toch een putje in de flens komt die je wilt behouden heb ik het ook geprobeerd met de slijptol. De laatste methode werkt het beste, maar duurt ook erg lang. Morgen eens kijken of er nog meer alternatieven zijn.

hier weer wat foto’s om het verhaal kracht bij te zetten.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *