Gastenboek

Heb je suggesties voor mijn project, kun je me ergens mee helpen of wil je gewoon aangeven dat je me volgt?

Laat hier dan even een berichtje achter, dan houden we contact!

38 antwoorden op “Gastenboek”

  1. Is het project ten einde of slaapt het.
    Super interessant vind ik en dan zo abrupt……………..
    Zou graag wat mensen in de Sunbeam chamois { imp} wereld willen spreken.
    Ben van plan een Imp te kopen, maar er moet wel meer pit in, en wat sneller worden.
    Wie heeft daar ervaring mee?
    Info over onderdelen ook welkom

    1. Goedemorgen Fred, dank voor je reactie. Ben je nog steeds op zoek naar informatie? Ik kan je wel in contact brengen als je wilt?

      Groet, Bart

  2. Hallo,
    voor mensen die intresse hebben ik heb de imp nog,
    Hij moet nu weg, ik ga de tuin veranderen,.

    Kom hem ophalen, vaste prijs 400,- euro.

    Slapend kenteken, accu nu leeg
    Maar loopt.

    Mail me bij intresse even persoonlijk, ewmsijben@hotmail.com

  3. Hoi Erik,

    Leuk dat je mijn site gevonden hebt, zonde dat je er zelf niet aan toekomt!

    Wat moet er aan gebeuren dat je er geen tijd voor hebt?

    Ik heb het doorgestuurd naar de impers die ik ken, ik heb zelf geen tijd/geld voor een tweede project, maar wie weet dat iemand anders daar oren naar heeft.

    Groeten,

    Bart

    1. Hoi Bart,

      De vorige eigenaar heeft hem omgebouwd tot cabrio, ( zonde)
      Ben nu bezig met t achterhalen van t kenteken want dat waren ze kwijt.

      Als ik dat heb is hij rijdbaar, allrs zit erop en aan en doet t

      Heb m voor 500 gekocht endaarvoor mag hij ook weg.

      Groetjes

      1. Hoi Erik,

        Heb je die Sunbeam nog? in wat voor staat is hij en heb je foto’s? Waar staat de auto? Ik heb misschien interesse.

        Groeten,
        Gijs

        1. Hallo Gijs,

          Ik heb de Sunbeam nog,
          Zoals ik al zij heeft de vorige eigenaar er een Cabrio van gemaakt, verder zitten er alle orginele onderdelen nog op, alles werkt en het motortje loopt nog,

          stuur me je mail adres dan stuur ik je wat foto’s

          de auto staat in Landgraaf

  4. Hallo allemaal,

    Ik heb nog een sunbeam in de tuin liggen
    Motortje loopt nog super!

    Ik heb m gekocht om te restaureren maar helemaal geen tijd,
    Mail me als iemand interesse heeft,

    vind het zonde om hem zo te laten staan.

    Groetjes erik

  5. Beste Max,

    Welkom in de Imp-wereld ! Dit klinkt klef, maar dat zijn we beslist niet.
    Ik heb naast een zeer nette Californian een Chamois die ik rally vaardig wil maken
    Een aantal van ons houd er van om te racen en rallyen. (zie AMK sept. 2012)
    Bart heeft gelijk dat in GB nog het een en ander te koop is.
    Handig is daarbij het lidmaatschap van The Imp Club. (www.theimpclub.co.uk)
    Of contact Henk Hol (henk.hol@xmsnet.nl)

    Kom gerust eens langs in Hoogwoud !

    Piet Tromp

  6. Hoi Max,

    Leuk om te horen dat er nog iemand van start gaat! Ik moet het naast de zomervakantie hebben van vrije weekenden, dus het tempo ligt ondertussen weer wat lager. In engeland worden momenteel weer plaatdelen gemaakt door mensen die zelf weer mallen/patrijzen hebben gemaakt. Wellicht heb je daar wat aan?

    We houden contact!

    Gr Bart

  7. Hoi Bart,
    Leuk om de site van jou te volgen, ik ben deze week begonnen
    aan mijn Sunbeam Chamois veel laswerk motor vast, BJ.1965 kleur groen.
    Als jij mij verder kan helpen met plaatwerk, hou ik mijn aanbevolen ben
    niet thuis in het Sunbeam gebeuren.

    Mvg,

    Max Hak

  8. ooit in de begin jaren 9170 tot 1973 had ik de snelste imp in nedrland het toerental was 10.000,.. heb nog alle gegevens en book werken uit engeland zou er zo weer een bouwen,.. ben nu pas 62 jaar ????????????

    1. Hoi John,

      Leuk om dat te horen! Wellicht dat ik ooit ook de 10.000 toeren ga halen… maar dat is momenteel nog toekomstmuziek, eerst de body voor elkaar maken.

      Groeten Bart

    2. Hoi John,

      Ben 62,9 ben deze week begonnen, wel gare body dus veel
      laswerk, wil hem bouwen voor de race.
      10 jaar aan mijn Alpine gewerkt A310 helaas verkocht, dus een
      Nieuw project.

      Mvg,

      Max

    1. Hoi Edwin!

      Leuk om te lezen dat je me in de gaten houd =D en bedankt voor de tip, ik had wel wat gelezen dat mensen een puntje draaiden op een oud boortje en die dan gebruikte, maar dat ze ook zo gemaakt worden wist ik niet.

      Echter denk ik dat rond het achterraam niet zo praktisch is omdat de beide flensen op de rand zijn gepuntlast waardoor het boortje er gegarandeerd uitloopt.. Toch zal ik er ééntje meenemen voor de volgende klus!

      Grz Bart

  9. Lekker bezig Bart !

    Als ik binnenkort even tijd heb kom ik kijken.
    Nu wordt ik nog volledig in beslag genomen door het werk en de opbouw van de tentoonstelling.
    Jou aanpak lijkt mij uitstekend.

    Piet.

  10. Bart,

    Nacht van Weesp

    Van harte gefeliciteerd met het door ons beiden behaalde resultaat !
    Op een gedeelde 24e / 25e plaats van de 60 deelnemers is niet slecht voor een eerste keer en met Dirk en Jaap direct na ons op 26.
    En Michiel en Jesse op 12.

    Piet.

    1. We zijn door het oog van de naald gekropen! Jaap en Dirk hadden namelijk 1 bordje minder gemist (dus 30 dstrafpunten minder) maar waren in totaal 32 minuten te laat binnen, waardoor we uiteindelijk toch 2 punten voor stonden!

      En ook nog eerste in het merkenklassement!

  11. Ik heb hier nog in Santpoort Noord een doos met dokumentatie voor de IMP liggen welke gratis mag worden opgehaald.

    Met vriendelijke groet,

    John Hengst

  12. Hoi Piet en Bart,

    Bedankt voor jullie reactie!

    Bart: Ik hou me aanbevolen voor de foto’s. Bij mijn achterruit is hij vooral rot waar de twee delen (het is een boven en onderkant) samenkomen. De onderkant is grotendeels goed. Wie weet is er van 2 lijsten 1 te maken! Mijn restauratie hou ik niet echt bij op een internetsite, ik maak zo nu en dan foto’s maar dat is het ook wel.

    Piet: Wat leuk dat je de vrouw waarvan mijn imp geweest is hebt gesproken! Bijzonder het zo terug te vinden. Het doel van mijn restauratie is dat het klaar is voor het going dutch evenement, lijkt me heel leuk om langs te komen en eens wat andere imps te zien! (zo vaak zie je ze niet). Ik heb mijn Imp bij een handelaar in Wormerveer gekocht dus hij is in Wormerveer blijven hangen, tot ik hem daar weg heb gehaald en hem naar de flevopolder heb gereden!

    1. Goedenavond Gijs,

      van ’t weekend heb ik in alle haast met mijn mobiele telefoon wat foto’s geschoten. Toen ik ze net op de computer zag schrok ik van de belabberde kwaliteit. Ik begreep niet precies om welke delen van het raam het ging maar mijn indruk van de delen was goed. De body rondom het raam is weliswaar slecht op veel plaatsen (boven waar de ventilatierooster zaten en in het ‘kozijn’ waar het raam in valt) maar het raam zelf is nog in redelijke staat; wel plaatsen met roest, maar niet doorgeroest/rot. De wagen die ik van Jaap heb overgenomen heeft een gezonde achterkant, ik ben van plan dat zaakje over te zetten naar de mijne.

      Neem een kijkje in de map met foto’s en dan houden we contact!

      http://fl79.nl/files/imp-raam.zip

      groeten Bart

      ps: Piet en ik gaan meerijden aan de nacht van Weesp, mocht je begin mei nog een oefenritje willen maken dan kun je je nog opgeven!

      1. Bedankt voor de foto’s! Ik heb ondertussen al een andere gevonden en gekocht dus ik ben al voorzien! Nacht van Weesp klinkt leuk, ik heb ook al eens met mijn vader meegedaan maar dit jaar wordt het hem denk ik niet. Ik weet niet zeker of mijn imp dan al wel af zal zijn.

        Voor mij is het de komende weken lassen, schuren, plamuren en dan overspuiten!

        Groeten,
        Gijs

  13. Gijs,
    Als je dit leest :
    Ik heb 2 weken geleden de eerdere eigenaresse gesproken van jouw Imp.
    Zij was bijzonder verheugd door het feit dat haar auto nog steeds op de weg is.
    Zij heeft er 30 (!) jaar mee van Hoorn naar Alkmaar gereden en later heeft, naar haar zeggen, Dhr Louwman de Imp meegenomen naar Wormerveer.
    Ik ben zelf in het bezit van 2 Imp’s. (een Californian en een Chamois Sport)
    Tip:
    Kijk eens op http://www.Impers-going-dutch.nl

    Groeten,
    Piet Tromp

  14. Hoi,

    Ik zie dat je net als ik bezig bent met het restaureren van een Imp. Leuk om te zien en te lezen hoe je het aanpakt, het ziet er in ieder geval naar uit dat het grondig gebeurt, het eindresultaat zal vast erg mooi zijn!

    Ik ben die van mij nu klaar aan het maken om hem over te spuiten. Net als bij jou (als ik het goed begrijp) is de lijst waarin de achterruit zit rot, zo rot dat hij niet te repareren. Ik vroeg me af hoe de oude van jou is, als hij nog te redden is zou ik hem graag van je overnemen.

    Groeten,
    Gijs

    1. Hoi Gijs,

      Leuk om te horen dat er meer mensen een project hebben gemaakt van een Imp! Houd jij ook ergens op internet een beetje bij wat de vorderingen zijn? Ik zou wel eens een kijkje in andermans keuken willen nemen!

      Wat bij mij het grootste probleem was rond het achterraam was de sponning in het frame, zeg maar de rand waar het raam invalt. Door het gebrek aan afwatergaatjes is het in die rand erg gaan roesten. En aangezien het doorgeroest is tot en met de ronde hoeken aan de zijkanten is het een vak apart om daar staal voor te zetten en in te lassen. Ondertussen heb ik een tweede Imp gevonden waarbij dat gedeelte nog helemaal gaaf is; het plan is dan ook om dat in zijn geheel over te zetten.

      Wat betreft het raam zelf is daar de lijst aan de onderzijde verroest en daardoor behoorlijk uitgezet als ik me niet vergis. Over twee weken neem ik weer een kijkje in de garage. Als ik eraan denk zal ik wat foto’s voor je maken, dan kun je het zelf inschatten.

      Groeten,

      Bart

  15. Wat een leuk idee om een dagboek bij te houden Bart. Het is echt leuk om te zien hoe je project vordert. Hopelijk zien we je karretje al ver voor volgend jaar zomer bij de Nederlandse Impers verschijnen ( bv. als je een proefritje moet maken of zo….)
    Onze dochter Marianne hoopt volgend jaar ook met haar Impje naar de National te komen, maar zij worsteld nog met een motorblok en een vader die nog te veel andere dingen op zijn lijstje heeft staan om haar al te kunnen helpen.
    Wordt waarschijnlijk een project voor de winteravonden.
    Wij volgen jou project met veel belangstelling.

    Henk en Tineke

    1. Leuk dat jullie me volgen! Ik ben lekker bezig maar voorlopig nog niet klaar.. Vooral de achterkant is nog een uitdaging! Als de complete body klaar is zullen we zien wat voor verassingen het motorblok in petto heeft! Voorlopig in ieder geval genoeg te doen.. Wie weet tot volgend jaar. Gr bart

  16. Hi Bart,
    Leuk verslag. Houdt het vol!!
    Via Piet spreken we wel wat af hoe de body van mijn ‘Groene’ bij jou komt.
    Kan je body parts overzetten!
    Volgende keer mee naar Engeland hoor!
    Succes,
    Jaap

    1. Bedankt voor je reactie jaap, leuk dat je me volgt.
      Super dat jouw groene aan de achterkant nog zo goed is! Alsof ze voor elkaar bestemd zijn. Ik kan bijna niet wachten om ‘m bij je op te halen!

      Dit jaar ben ik zelf in tsjechië als de meeting is, maar volgend jaar ben ik er zeker bij! Ik hoop rijdend heen te gaan!

    1. Hoi Franka,

      Grote kans dat je gelijk hebt, maar waar kun je dat zo snel aan zien? Ik moet bekennen dat ik nog niet helemaal weet hoe de vork in de steel zit namelijk =P
      Bart

  17. Bart,

    Een fantastisch begin van een project.
    En weet, je komt er !

    Straks ben je nog eerder klaar dan ik met de Chamois Sport.

    Veel succes !

    Piet.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *